tag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post7814982222948376720..comments2023-09-08T12:05:07.342+02:00Comments on RED FERROVIARIA DE BARCELONA: EL AGUA Y EL METRO (1)el banderohttp://www.blogger.com/profile/04607728100429743193noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-33097672892780490692017-02-03T19:25:01.789+01:002017-02-03T19:25:01.789+01:00Yo no entendía porque los abuelos decían que les d...Yo no entendía porque los abuelos decían que les daba miedo entrar ahí dentro.<br /><br />Después de ver esta imagen ya lo entendí xdXekrohttps://www.blogger.com/profile/12115016526301051677noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-33942135324537914002010-11-22T23:32:57.838+01:002010-11-22T23:32:57.838+01:00Encara que això és un blog i no un foro, si El Ban...Encara que això és un blog i no un foro, si El Bandero m'ho permet, voldria avançar la situació de l'estació de Poble Nou, sol·licitada per Anónimo.<br />La estación estaba aproximadamente en la actual c/. Provençals a medio camino entre Pg. Garcia Faria y Pg. Taulat. La estación estaba en el lado montaña de la vía y a ella se accedía por la c/. Ferrers. Hoy no queda ni rastro.<br />Saludos.Bogieboignoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-17483599911794522702010-11-21T22:03:24.473+01:002010-11-21T22:03:24.473+01:00@Anna,
Efectivament és una llegenda urbana, ho veu...@Anna,<br />Efectivament és una llegenda urbana, ho veurem en detall en un post d’aquesta sèrie. Però t'avanço que les filtracions d'aigua són durant les 24 h del dia i que les bombes treballen les 24 h. El problema és que hi ha algunes d'aquestes bombes a les que únicament s'accedeix des de la via i s'aprofita la nit per fer el manteniment. El metro no pot funcionar 24 h per moltes raons, la majoria d'elles relacionades amb el manteniment.<br /><br />@Anónimo,<br />Muchas gracias por el comentario. Me alegra ir aumentando poco a poco el número de lectores. Tomo nota de tu propuesta.el banderohttps://www.blogger.com/profile/04607728100429743193noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-85172584064689735252010-11-21T11:54:11.488+01:002010-11-21T11:54:11.488+01:00Bandero, anoche descubrí tu blog y me he leído 20 ...Bandero, anoche descubrí tu blog y me he leído 20 posts de una tacada. Felicidades, temas curiosos, explicados de la forma más amena y fotos geniales para ilustrarlos. Te quería sugerir un tema para un futuro post del que no he podido encontrar nada. Sabes algo del apeadero de Poble Nou que suprimieron para las olimpiadas. Historia, localización, fotos...un saludo.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-69779651793553333392010-11-21T11:19:23.283+01:002010-11-21T11:19:23.283+01:00Per cert, això segur que vosaltres ho sabeu: és ce...Per cert, això segur que vosaltres ho sabeu: és cert que a la nit a moltes estacions de metro s’ha de bombejar i treure aigua de filtracions i que per aquest motiu no es pot deixar el metro en funcionament tota la nit?<br />És que no sé si és cert o és una llegenda urbana…Annahttps://www.blogger.com/profile/04456978641320863255noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-77997479799581748132010-11-19T23:33:17.707+01:002010-11-19T23:33:17.707+01:00@ Miquel,
Como indico la fuente de la imagen es el...@ Miquel,<br />Como indico la fuente de la imagen es el Arxiu Fotogràfic de Barcelona.<br /><br />@Bogieboig,<br />Moltes gràcies per comentari! Estic d’acord en la falta de manteniment d’algunes estacions de la xarxa.<br /><br />@Anna,<br />Et planyo!<br /><br />@acolostico,<br />Efectivamente, de aquí unas semanas hablaremos de las estaciones de bombeo, puntos críticos de la red!<br /><br />@El Llop<br />Quina historia ens expliques!!! Imagino la estampa, llàstima que no tinguis document gràfic.<br /><br />@Marta,<br />És que l’aigua fa posar vermells al enginyers més vegades de les que ells voldrien.<br /><br />@Jaime,<br />Sí señor, al agua es difícil de dominar.<br /><br />@Higorca,<br />No llegas tarde, estamos aquí siempre ; )<br /><br />@railsiferradures<br />Interesantísimo esto que nos explicas, y es que el agua es fuente de vida!<br /><br />@Roger,<br />No ho tenia pensat però afegiré a la llista de post pendent, algun tema sobre el creuament dels rius per part del túnels.<br /><br />@Ilegerta,<br />Com podia vostè pensar que li havien posat graons de mes per fastidiar? Un mica malpensat si.<br />Molts records!!el banderohttps://www.blogger.com/profile/04607728100429743193noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-87746020633540970802010-11-19T18:50:07.507+01:002010-11-19T18:50:07.507+01:00Sr Bandero, deixi'm felicitar-lo novament, rea...Sr Bandero, deixi'm felicitar-lo novament, realment el tema està molt ben trobat.<br />M'ha sorprès el motiu dels esglaons de les estacions de Poblenou, miri que els he pujat unes quantes vegades.... i jo que pensava que ho havien fet per "putejar" al personal... què mal pensat...<br /><br />Ànims pel blog i molts rekords!Ilergetanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-21519972152463980252010-11-19T09:30:19.138+01:002010-11-19T09:30:19.138+01:00Bandero, de nou molt interessant la sèrie de blogs...Bandero, de nou molt interessant la sèrie de blogs que encetes sobre el metro i l'aigua!<br />Tot i que a Barcelona hi ha diferents pujols amb el seu corresponent sòcol de roca, bàsicament es tracta d'una plana al·luvial formada de material acumulat per l'erosió. Això, i el fet que es troba enmig de la desembocadura de dos rius fa que el nivell freàtic sempre es mantingui força elevat. I més ara que l'aigua del subsòl ja no s'aprofita com abans on fins i tot havia arribat a estar sobre-explotada.<br />Serà molt interessant saber com passen els túnels del metro sota del Llobregat i Besòs. Allí sota, l'aigua deu ser un malson...Rogerhttps://www.blogger.com/profile/01470381091099315981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-29647811986485362182010-11-18T22:11:59.967+01:002010-11-18T22:11:59.967+01:00Buenas tardes Bandero,
Muy interesante entrada. El...Buenas tardes Bandero,<br />Muy interesante entrada. El agua y el ferrocarril aunque no lo parezca siempre han tenido caminos paralelos, Outram ingeniero inglés de finales del XVIII, construyo sus ferrocarriles a partir de la tecnología de construcción de canales fluviales.<br />Stephenson tomo sus conocimientos sobre la maquina de vapor a partir de su trabajo como maquinista en las bombas de extracción de agua en las minas del norte de Inglaterra. Esto posteriormente redundaria en el perfeccionamiento de las mismas y más tarde en la construcción de sus locomotoras.<br />Saludos <br />rails i ferraduresrailsiferradureshttps://www.blogger.com/profile/17741405653050470444noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-53149796557156756052010-11-18T22:09:33.111+01:002010-11-18T22:09:33.111+01:00Este comentario ha sido eliminado por el autor.railsiferradureshttps://www.blogger.com/profile/17741405653050470444noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-24378871145519143052010-11-18T18:08:22.519+01:002010-11-18T18:08:22.519+01:00Siempre llego tarde a todo, claro que es debido al...Siempre llego tarde a todo, claro que es debido al trabajo que llevo entre manos, me gusta pasear por esta casa, ya sabes que me traen recuerdos y eso es muy importante para mi, me gusta saber de esas estaciones, me gusta menos saber cuando se inundan, pero gracias a ti puedo seguir tantas cosas interesantes como me deje atrás en mi querida Barcelona.<br />AbrazosHigorca Gómez Carrascohttps://www.blogger.com/profile/12786922279075471237noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-82351465089517958132010-11-16T17:52:29.900+01:002010-11-16T17:52:29.900+01:00El agua siempre ha sido un problema tanto a nivel...El agua siempre ha sido un problema tanto a nivel exterior o subterráneo pues ella tiene que seguir su curso natural ya sea por ríos o filtraciones, será interesante seguir tus entradas sobre el tema. Saludos Thalys.<br />PD: La foto del Arc de Triomf me trae recuerdos y me he permitido guardarla.Jaimehttps://www.blogger.com/profile/16556604491466284610noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-60678315818104858502010-11-15T14:43:40.226+01:002010-11-15T14:43:40.226+01:00No és sobre el metro si no la renfe, no fa gaire a...No és sobre el metro si no la renfe, no fa gaire anys van refer una estació al Maresme, d'aquelles que tens estació, via, andana, un pam de roques i sorra, i el mar. Doncs resulta que l'estació nova hiperpija, baixa, etc etc els va quedar per sota el nivell del mar i quan plovia, tal com van fer els desaigües, l'aigua no marxava d'allà ni demanant-li si-us-plauMartahttps://www.blogger.com/profile/10626690733623422708noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-61499686717780250862010-11-15T08:24:27.873+01:002010-11-15T08:24:27.873+01:00com sempre, una explicació impecable. La foto de l...com sempre, una explicació impecable. La foto de l'estació de Londres m'ha fet recordar una situació similar viscuda a l'estació d'Horta ja fa uns quants anys, quna una tromba d'aigua va emportar-se tot el contingut de les guixetes de venda de bitllets. Van haver restes de documentació a la cua de maniobres durant molt de temps. Lamentablement, no tinc cap arxiu gràfic d'aquella ocasió.El Llopnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-21578063277147278402010-11-14T20:05:43.695+01:002010-11-14T20:05:43.695+01:00Interesante, y como Barcelona no es una ciudad de ...Interesante, y como Barcelona no es una ciudad de inundarse...<br /><br />Y cuantas obras parecen no tenerlo en cuenta...<br /><br />Otra curiosidad son las estaciones de bombeo, pero seguro nos lo explicarán en algún post...acolosticonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-13335913893974693202010-11-14T19:05:10.786+01:002010-11-14T19:05:10.786+01:00Aquí n'hi ha una que va estar molts anys patin...Aquí n'hi ha una que va estar molts anys patint les humitats i filtracions a l'estació de Renfe de l'Arc de Triomf...Annahttps://www.blogger.com/profile/04456978641320863255noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-9988830099202121402010-11-14T17:31:20.844+01:002010-11-14T17:31:20.844+01:00Magnífiques fotos, i magnífic blog, per què no dir...Magnífiques fotos, i magnífic blog, per què no dir-ho.<br />L'aspecte patètic de l'estació d'Arc de Triomf de RENFE ve donat no tant per la presència de l'aigua com per la crònica deixadesa en el manteniment.<br />Salutacions.Bogieboignoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-59679328758839368092010-11-14T15:14:54.186+01:002010-11-14T15:14:54.186+01:00Me he guardado la foto de Arc de Triunf de 1950. C...Me he guardado la foto de Arc de Triunf de 1950. Curiosa la historia y como siempre bien presentada ¡¡¡ salutTot Barcelonahttps://www.blogger.com/profile/12465738306699739820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6403297842433807073.post-90048048015608029812010-11-14T14:30:45.942+01:002010-11-14T14:30:45.942+01:00Quiero abrir la ronda de comentarios agradeciendo ...Quiero abrir la ronda de comentarios agradeciendo a El Llop la colaboración en esta serie de posts y en este especialmente ayudando a descifrar la ubicación de la figura 1.el banderohttps://www.blogger.com/profile/04607728100429743193noreply@blogger.com