A parte de la modernización de los acabados y del mobiliario, desde el punto de vista ferroviario en la comparación destacan dos aspectos:
1. La supresión de la cabina del jefe de estación, empleada actualmente como almacén y punto de ubicación de los planos de orientación y de red, así como del poste SOS.
2. La modificación del elemento destinado a distribuir la energía de tracción. En el pasado se empleaba un tercer carril (ver elemento de color verde paralelo a los carriles) y en la actualidad se emplea catenaria rígida.
También merece la pena recordar que las estaciones de Sants Estació, tanto la de L5 inaugurada en 1969 como la de L3 inaugurada en 1975, inicialmente se llamaron Roma.
Fuente de las imágenes:
Pasado: imagen de 1975 perteneciente al archivo de TMB, obtenida de la wiki del Fòrum del Transport en Català.
Presente: imagen de 2009 perteneciente al archivo de “el bandero”.
Los suelos de gres también han desaparecido. La verdad la obra de renovación se alargo un poquito, y la falsa pared de color amarillo, curiosa elección de color, que msiterio se hallará detrás...
ResponderEliminarm'agrada més l'estació antiga. Trobo que amb menys fluorescents l'il.luminació era millor, no tan "forçada". L'altre gran diferència es que l'estació no tenia els plafons publicitaris que no fan més que embrutar i carregar la visió.
ResponderEliminarEstic d'acord amb el comentari de dalt en lo del color groc; no sé d'on se l'han tret, i el gres, trobo que l'anterior terrazo era molt millor i més sofert per ocultar la brutícia i no aquest de color blanc on qualsevol taca es veu d'un hora lluny.
El que sí ha millorat ha estat en la catènaria respecte tercer carril i en la senyalèctica.
ah! i per cert, és el Fòrum del transport Català i no en catala`.
ResponderEliminarDons a mí ja m'està bé el color del terra (més brut sí, això és indiscutible)i una il.luminació un pèl més blanca. Els usuaris pasem massa temps de vegades esperant el metro, a vegades de nit, cansats i de tornada de la feina, i sempre s'agraeix una mica de "lluentor", un ambient no-ranci i aparentment net.
ResponderEliminarPotser en contes de propaganda, podrien posar dibuixos o murals...
Hos enrecordeu de la catenaria de la línia 3 quan anava pel terra? jaja m'ha fet gràcia tornar-ho a veure, amb aquest color verd igual que el color de la línia jeje, personalment m'ha agrada molt més ara que abans, tota renovació es bona i més al metro...
ResponderEliminarA propòsit de la catenària. Quan es munta per el terra s'en diu, en l'argot ferroviari, "el tercer carril".
ResponderEliminarAquest tercer carril es va substituir per la catenària suspesa per un tema de seguretat i manteniment. Els operaris de manteniment patien un alt risc de descàrrega elèctrica quan caminaven per la vìa. Si no recordo malament les obres d'aquest canvi van finalitzar cap al 1998.
El mateix succeia amb les persones que, tristement i en estat de desesperació, es decidien a llençar-se a la via per a treure´s la vida. En quasi la totalitat dels casos, les persones morien abans de ser arrollades per el tren, doncs tocaven fisicament la via i el tercer carril.